Segmen Tahukan Anda? : Ikan Sebelah @ Ikan Sisa Nabi @ Flat Fish



Haaa uols pernah x terjumpa ngan ikan sebelah or name omputih dia Flat Fish or name yg dikenali umum, Ikan Sisa Nabi.




Cam kesian plak tgk keadaan dia ek...hehe. Tp Zie lom pnah lg terseremoak dgn ikan nih. Klo terserempak...surenya takut zie nk catch. sbb muke cam garang weh. X caya? Meh zie kasi pic zoom in ea :D














Haaa...x ke nampak garang je muke tuh. Siapa yg brani nk tangkap. Tp if la kan...zie terjumpe ngan ikan nih...wat perhiasan kat aquarium je. Pasalnya dia unik...kehkehkeh


Ikan sebelah atau ikan sisa nabi ini menurut sejarah telah dimakan oleh Nabi Sulaiman a.s. tetapi oleh kerana baginda tidak sempat menghabiskannya, baginda telah melepaskan sebelah lagi ke dalam laut dan dengan kehendak Allah ikan itu hidup semula dan berenang kembali kelautan dengan keadaan ikan tersebut yang hanya tinggal sebelah dengan satu mata sahaja dan bukti kewujudannya kekal sehingga kehari ini untuk menjadi iktibar bagi mereka yang masih ragu-ragu dengan kebenaran Islam...
..Wallahualam.. - Sumber dari Blog Zai



Tp kan uols...ade gak yg say ikan nih adalah ikan dlm kisah Nabi Musa dan Nabi Khidir. Ikan yg dlm kejadian petemuan dua lautan tuh. Some say itu la...x taw which one yg betol.

..confius sudah :D









Blog Pilihan Entry Ini :)
::::::::::::
Blog Zaza The Pink Princess
-->> Click SINI utk
view her blog :)


:: (nak being featured in this
section? Jadilah salah seorg
drdp pengiklan zie :) Click
-->> Here! utk lihat pakej ::




Redbloodsnow Copyright©
<--- Nanged it if u like. Thanx :)

14 comments:

Luna Chempaka said...

nape pulak name dye ikan sisa nabi, zie??

Zura said...

ikan nie sedap..tp dh lama xmakan ikan nie zie...rupenye dia unik..

Ju Nasir said...

dah penah makan kak.nangesss :) hikssss

Redbloodsnow said...

LUNA CHEMPAKA
-->> hehe...lupe lak zie nk taruk sebab dia. tuh zie dh copy n paste dr sumber yg zie perolehi...hehe

Softtouch [Hanim] said...

xpernah tgk ikan nie....haah nape ye pggil ikan sisa nabi

♥z@z@♥ said...

maha suci Allah...

Redbloodsnow said...

HANIM
-->> NIM, SEE BAHAGIAN BOX YG ZIE POLKA DOT BIRU TUH. HAAA TUH LER SEBABNYA

BARU EDIT TD..HEHE

Puteri Zaza said...

pyan kata sedap

Whoopz said...

Goreng pun sodap ikan ni.. Dulu masa kecik2 gwa penah mkn.. Tp skrg dah penah jumpa.. Pupus kot

rudy syah said...

dah penah jumpe & dah penah makan...
tp x bape nak suke mkn ikan, nak plak ikan sebalah...
agak ngeri gak weh...

papew pown inilah kekuasaan Allah SWT.

renung²kan & selamat beramal..

AmirFX said...

Kedak ikan belidak... Aaa.. Yang kmk tauk pasal ikan tok mun time gik baby upanya normal kedak ikan biasa.. Bila dah meningkat remaja berubahnya mpun body jadi kedak ya... Mungkin lam perut maknya dolok salu kenak tampar k selipar jepun... Yalah singit kedak ya bila dah besar...

sweethOneY said...

selalu nampak ikan ni kat tescoo

ardinihumaira said...

SubhanAllah..
pertama kali aku tengok ni yunk. menakjubkan

:)

SyUhAdA said...

rasa mcm slalu dgr jgn nme ikan sebelah nie..
tp x sure lak dah penah mkn blom..~