Jom Makan Siput :P



Zie tak tahu lah whether uols (org semenanjung) tahu akan siput ini. Mane tau uols hanya taw makan siput sedut je kan...hehe. Well, siput ni tak taw ler plak zie apa uols panggil.

...if kan sini (sarawak) weols panggil siput apong ni (kata mak la...correct me if im wrong ek sarawakian :P)





Tp kan....part yg menyampahnya bila makan siput ni. Kau kena cungkil² isi dia dari cengkerang tu. cam tak kesabarannnnn je rasa nk nyungkil² taw. Mana taknya, lior dh meleleh....

...terus terpatah selera :D hahaha. Cam tak puas hati je mkn ^_^ Ngee...










Blog Pilihan Entry Ini :)
::::::::::::
Blogshop Alinac Shoppe
-- Click SINI If nak
product2 kesihatan dan
kecantikkan. Macam2
ada kooo uols :)

:: (nak being featured in this
section? Jadilah salah seorg
drdp pengiklan zie :) Click
-- Here! utk lihat pakej ::







Redbloodsnow Copyright©

21 comments:

Pupel Liyana said...

PUPEL orang johor zie n selalu mak masak siput ni campur je siput sedut.bezanya seblum masak kedua2 siput ni kami akan potong bahagian tertentu. kalau siput sedut tang bawah dye kat kalau siput ni tang cengkerang dye. bila masak senang nak sedut. tapi tak pasti panggil siput ni apa hehehe

schuk said...

sedapnyerrr makan kerangg...bila nak belanja ni?hehe

Redbloodsnow said...

SCHUK
-->> hehe..tersengih lak zie bc komen schuk ni. ape plak KERANG uii...tu SIPUT lerrrr. HAHAHA.

Tihara said...

baru jumpe td kat pekan rabu tpt akk..akk pgel kepah..

Dilakochan said...

Erk.. xpernah makan pun tuh!
Ni 1st time tgkk! >_<

Soddap ke zie?

schuk said...

ehh silap entry..td tgk org post mkn kerang...muahahhaa..kat mana ada jual siput ni?eksotik gilerr

E F A said...

omaigod!!! leleh air liur kmk eh.. (lamak dah sik ngabas ktk dlm blog tok, kmk baruk aktif balit)

nur anis said...

eh eh..cantiknya siput tu..kat semenanjung ni saya jumpa siput sedut tu je lah..huhu..terliur pulak tengok siput tu..macam sedap je..

cik fadh said...

uishhh 1st time tgok siput nih !

Myra Jay said...

Suka jugak siput nie, tapi tak ingat nama pe..

Rasanya kat sini bukan kaler hitam kot :)

L@dyKichiMachiko said...

kachakkk juak upa siput ya aiee.. sik pnah mek nemu siput ya di myy.siktauklh mun org lain ada nemu. lamak dah sik mkn siput..

My Life's Journey said...

Zie ..mcm sedap jak ya ..tapi kmk lom pernah temu siput tok koh .. nyam2 ..

Ai ai terasa nak makan siput sedup la pulak kmk tok huhuhu ..

sarah mohamad said...

dulu2 suka mkan siput ni. kalau buat masak kuning tuu pehhh sedapppp :D

AmirFX said...

Susah nak carik siput tok nektok.. Rindu asa nak g carik siput tok gik...

Uchi kay-f @hmad said...

eh ni keranglah mak cik!

eVa said...

eeeeeeeeee.. mek x suka ngga p mek suka sedut nya.. p mek xpande sedut.. sakit mulut nak sedut jak2.. alu cengkuk jak pp mek hahah..

Fina said...

yarabbi, nyaman kali rupa siput ya..tp kmk siktauk/sik pernah nemu di sarawak..siput sedut pernah kmk makan..kulit siput ya gojes kali jak lok..

...sWeeT uMi... said...

tak pernah lak umi mkn siput tu...slalu mkn siput sedut je hehehehe......

♥z@z@♥ said...

x pernah tgk lak siput nie..cantek nye cengkerang dia..nk mkn syg..

echa takashimaya said...

ohh ini tak penah mkn.hehe.

Cik Rose Cute said...

Sis pernah makan Siput sedut...Tapi yang nie lain la tengok dia...Siputnya cantik sikit hihihi