Medicines Untuk Ibu Mengandung :D





Inilah dia 3 medicines yg zie dok hari² telan - Ferromed, Folic Acid & Vitamin B - Zie selalunya ambil 2 jam selepas makan. Accoring nurse, if ambik folic acid with food or beberapa minit selepas makan...

...ubat yg di makan tu tak akan jadi apa². Ianya akan jd taik. Thats why mereka advised utk ambil ubat IF selepas makan...kena 2 jam after it :) Baru ubat berkesan ^_-

same goes when u're taking mana² vitamin juga ea uols. Keep that in mind. sharing is caring +__+













Blog Pilihan Entry Ini :)
:::::: ::::::
NOR NADIAH BLOG
-- Click SINI utk
view her blog :)

:: (nak being featured in this
section? Jadilah salah seorg
drdp pengiklan zie :) Click
---- Here! utk lihat pakej ::





Redbloodsnow Copyright©

8 comments:

Bunny Nur Riena said...

masa Riena pregnant dulu pun kena bagi ubat ni.. tapi siap kena bagi 4 jenis lagi sebab kurang HB... tapi satu kali pun Riena tak pernah makan.. Riena memang tak leh nak telan ubat masa mengandung dulu... kalau telan jer memang dia taknak tertelan.. alamatnya keluar la balik ubat tu.. tulah susah sangat nak naik HB tu.. alih2 baby Haiqal keluar masa kandungan baru 7 bulan... tapi alhamdulillah, Baby sihat...

Aeen said...

kite xtahan bau ubat vitamin B..ferromed pun xtahan gak....kalo mkn vitamin B or ferromed ni..kdg2 msti tkuar balik..sbb xleh nk telan ngn baunye yg kuat...kadang2 ok lak bile mkn...bile part nk mkn ubt je..mula ar rasa cm nk menangis...tp sdap x sdap tpkse ditelan gak..huhu..

Salmia said...

tak suka bau Ferromed tuh.
mia tak makan pun ubat klinik bg.. hehehe.. so far ok lg.. tp kena menipu la dgn misi.. :p

mas saari said...

folic acid ni bagus, amalkan makan selalu walaupun tak mengandung!
akak pun amalkan makan..

I`mulan said...

yeke lepas 2 jam... Mulan selalu makan immediate after take meal... huhu... jadi taik lah gamaknya...

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

Folic acid mmg baek utk pertmbhn otak bb.bg bb jdik bijak mcm mama dier, hiks!:-)

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

Owh!yer!ym mkn sebijik jer ubat sehari, sbb ubat yg doc bg tuh dah ada semua ubat2 tuh,tp besar gedabak la pill tuh, hiksss! Ubat2 tu mmg amat ptg utk bb, jgn skip taw, thnkn jer, utk pastikn bb sihat,:-)

My Life's Journey said...

wahhhhh bestnya baca ttng ibu mengandung tok ..keyang jak la kitak yunk makan ubat hihi