Nasi Lemak Daun Pisang ^_-



Lama seyy tak makan nasi lemak dlm daun pisang. But this one not fully wrapped dalam daun pisang la. Skrg ni (kat kuching la), veryyyyy lah the hard nk jumpa nasik lemak yg dibungkus dgn daun pisang sepenuhnya.

...bg zie la, nasi lemak bila di bungkus dgn daun pisang sepenuhnya...rasa dia super nangis taw. tp itu lah, payah nk jumpa di zaman moden ni arr :( Budaya lama seakan di lupakan sudah...huhu




P/S:
Zie terlampau busy arini uols
No updates ek. Tak buat auto
publish arr semlm :(









Blog Pilihan Entry Ini
:::::::::::::::::::
Blog Ieyra
-- Click SINI to view
her blog :)

:: (nak being featured in this
section? Jadilah salah seorg
drdp pengiklan zie :) Click
---- Here! utk lihat pakej ::






Redbloodsnow Copyright?

17 comments:

atty's said...

nasi lemak bungkus daun pisang..bau dan rasa len mcm sikit..lagi power..rasanya.

Mira Kagimoto said...

yummy, nasi lemak tu nmpak sdap !! >,<

Misz Mieza said...

Alamak, terliur plak tengok.. MM pun penggila tegar Nasi Lemak Daun Pisang.. Lam dah tak makan.. Tak sabar nak kg, nak makan nasik lemak daun pisang.. Slurrrppp..

Masz Sidek said...

nang nyaman mun nasik lemak kah dlm daun pisang...

kadang2 nah lepas gian... sanggup polah nasik lemak pasya bungkus diri pun ngan daun pisang... huhuhu

coklatberapi said...

Waaahhh terliur..;((

Mr feckry said...

halamak sedap pula nasi tu

Riena Haiqal said...

alololo..pagi tadi masa g beli2 makanan, ada gak nampak nasi lemak bungkus daun pisang.. Kalau nk kirim kat Sarawak, takut nanti 'basi' la pulak... minta mak buatkan la jawabnya..

NEL said...

yum3..mintak cket ;)

[sutera kasih] said...

susah dh nk temu nasi lemak mcm marek dolok..

mynameismy said...

hehe kat semenanjung ni masih byk lagi boleh dpt...:)

saffiya_aleesya @ echa said...

skrg ni memang susah nak dapat nasi lemak daun pisang..tetiba teringin lak nasi lemak daun pisang pastu letak ayam goreng panas2 huhuhu

Dilakochan said...

walaupun baru lps lunch!
Tgk nasi lemak daun pisang bole menggugat perut!
phhhuh....

Nasi lemak + daun pisang + telur . ngam ho!

mas saari said...

sedapnya, susah nak cari sekarang!

ZYASH said...

sebab bau di bungkus dengan daun pisang ne lagi...perhhh....meletOP!!!hehehe

mMoOnN aAlLeEaA said...

nyaman jak rupa.

ViccMalarn said...

Sedapnya.. tangga dah tauk gine asa nasik ya.. arghh. tension! sarikei sik penah jmpa kdak ya. :[

AmirFX said...

Kat kpg gitak sitok maseh ada.. Rega rm1 sebungkus.. Banyak juak nasik and sambal diberiknya..