Rita Rudaini Mahukan Alasan Kukuh Kenapa Aidil Zafuan Inginkan Perceraian




“Allah dah tetapkan perkara ini cuma saya nak tahu atas sebab apa dia menuntut penceraian ini. Jika betul dia nak bercerai, kenapa tunggu sampai empat bulan. Sebenarnya hati saya dah kebas dan lali kerana sebelum ini pun perkara ini pernah berlaku, namun siapa tak nak perkahwinan mereka kekal, siapa yang nak kan penceraian. Saya sayangkan perkahwinan dan anak-anak saya,”

“Ini kali ketiga dia keluar rumah. Sepatutnya saya yang perempuan lari balik rumah emak, tapi ini dia. Dulu masa awal-awal kahwin kami susah dan kena macam-macam, kenapa boleh berbincang, tapi bila nak cerai, kena lari-lari. Buat apa saya nak nasihat dia dan nak atur hidup dia. Bagi saya dia ada akal, dah besar dan dah ada dua anak,

“Jika benda ini tak ada campur tangan, ia tak akan jadi macam ini. Sebelum dia keluar, dia terkantoi dengan saya apabila beritahu kakak sulungnya telah mengatur rumahtangga dia. Dulu masa nak terima dia, dia dah janji dan sumpah depan saya serta ibu yang dia tak akan bagi lagi keluarga masuk campur. Sebagai suami, dia perlu bertanggungjawab dan kena selesaikan masalah dalam rumah. Bagi saya, dia tak ada pendirian tetap, itu yang buat saya kecil hati" - RITA RUDAINI

Kesian ssgt zie dgn nasib rumahtangga Rita dan Aidil ni. Betul gak apa yg rita kata tu, if nk cerai...kenapa perlu tunggu 4 bulan utk bercerai. Ermm...maybe Aidil sdg fikir semasak²nya kot. Tp utk Rita, di berhak tahu asalan kukuh Aidil inginkan perceraian di antara mereka.

...sabar lah ea Rita. Bukan senang tu dpt SMS cerai dari husband time hari jadi dia. Pape pun, zie harap Rita sabar n tabah harungi semua dugaan ini :)









Blog Pilihan Entry Ini :)
:::::: ::::::
IMA COLLECTION
-- Click SINI utk
membeli barangan kesihatan,
contact lenses dan byk lagi.
Contact lens dia super murah
taw :) Check it out ya ^_-

:: (nak being featured in this
section? Jadilah salah seorg
drdp pengiklan zie :) Click
---- Here! utk lihat pakej ::






Redbloodsnow Copyright?

11 comments:

Misz Mieza said...

Nak komen banyak2 pun, kite sendiri tak tau itam putih sebenar konflik rumahtangga diorang ni.. Apa yang kita boleh buat hanyalah berdoa agar kedua2nya mendapat apa yang terbaik untuk masa akan datang.. Apa yang berlaku jadikanlah iktibar.. Dah lumrah hidup manusia, tak semua yang kita harapkan kita akan peroleh.. Semua ketentuan di tangan Yang Maha Esa.. Banyak2kanlah berdoa..

Ceay, dah macam ustazah pulak.. Ngeeeee..~~ ;p

atty's said...

nak buat camne..si suami tak matang..time nak bukan main..bila taknak buang je camtu..semoga rita tabah..

Rafflesia™ said...

orang lain tunggu SMS ucapan happy besday. tapi lain pulak rita. kecian die.. smoga die kuat hadapi tu sume..

*xberani ckp lebih kak, kite blom tawen..hihi

Riena Haiqal said...

sian rita.. napa nak sampai tunggu birthday dia baru nak lafaz cerai tu.. melalui sms pulak tu. apsal la laki dia ni masih tak der otak nak fikir cara penyelesaian yang baik.. nama jer terkenal tapi tak pndai guna otak... buat malu jer

~AmyLiana86~ said...

tu la zie..kesian kat rita nie..hrp yg terbaik la tuk dorg..

lieynanilaz said...

semoga mereka dapat jalan penyelesaian yg terbaik...

[sutera kasih] said...

kesiann ngga nasib sidak..huhu

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

Tu la tandanya Aidil tu tak matured. Kalau betul dia lelaki sejati, berdepan la dengan masalah, bincang dan kalau betul takleh go on dah, berpisah cara baik or dlm erti kata lain berpisah cara org yang guna Akal.opppsss!terlebih suda...huhu

Mr feckry said...

moralnya, jangan lari dari tanggung jawab

storyfromme said...

kesian rita ni.macam2 dugaan die dpt.susahnya kalau dapat suami yang anak emak ni.

eVa said...

huhuhuh sian ngga kidah rita tok.. huhu