DIY Sampul Duit Raya


Memandangkan Ahad nanti dah nak raya kita. Buat uols yg nakkan kelainan dengan sampul duit raya. Meh... zie buat basic tutorial utk buat DIY Sampul Raya. Senang Je.


Bahan² Yang Di Perlukan
  • Kertas - boleh guna kertas balut hadiah sekiranya nak bercorak
  • Gunting/Pen Knife -- utk memotong
  • Double Sided Tape
  • Pembaris
  • Cutting Mat
Cara² buat dia plak, ikut gambar yg disediakan ye. Senang je.






Size ikut kebesaran duit lah ye. If nak standard size utk semua sampul tu, guna je duit yg paling besar dan panjang. Selamat sikit...takde isu duit tak muat ke apa. Always bagi ruang 2cm utk setiap tepi duit tu ea. So that senang budak² nak keluarkan duit ^_^



Taraaa...inilah hasilnya. Simple. If guna kertas balut hadiah... or kertas bercorak², lagi comel. Selamat Mencuba! Xoxo




2 comments:

C i k R e n e x said...

Sy pun diy mlm td kak sampul surat. Jimat pun jimat

Shahida Dzulkafli said...

Mudah dan ringkas.. Lepay nie boleh DIY je.. Lagi jimat