Rezeki Buah Dabai dan Engkalak


Sekarang ni di Sarawak, tengah musim buah Dabai (yang warna hitam) dan buah Engkalak (yang warna pink). Sana sini akan tengok org jual buah² ni terutama sekali buah dabai tu. Tapi kan di Kuching ni, mahai kooooo. 1kg RM25 macam tu....mahal gilos kan. Haha

...so zie, since stil baru² musim dabai. Kebetulan chinese colleague zie balik kampung; Sarikei. Apa lagi... terus koooo Zie kirim kat dia beli 2kg dabai. Uols nak tau harga dabai sekilo di Sarikei... hanya RM10 per kilo okay. Murrrrrr giler ah.


Dalam gambar ni bukan 2kg ye. Ni zie ambik sikit untuk sekali makan. Ingatkan nak kirim dia beli. Alih alih dia bagi free jer. Souvenir dari dia balik kampung katanya. Hihi. Alhamdulillah... rezeki. Zie sorg je dia bagi 1kg buah Engkalak tu.

...Sebab dia tahu buah tu pun salah satu buah favourite zie. Hihi. Thank you Miss Wong! ♥



1 comment:

Dhiera nadhirah said...

tak pernah rasa 2 buah ni. kalau bambangan tu pernah rasa. katanya tengah musim kan sekarang.